Calumet heeft service hoog in het vaandel staan. Hieronder vind je een overzicht van alle services die wij onze klanten bieden.
Contact
Mocht je vragen of problemen hebben, dan kun je op verschillende manieren contact met ons opnemen.
Natuurlijk kun je bij onze filialen in Rotterdam en Amsterdam terecht. Spreek gewoon een van onze verkopers aan en hij of zij helpt je dan graag verder.
Bel je liever? Wij zijn via de gratis hotline 0800-2258638 of vanuit het buitenland via +31-(0)20-5640700 bereikbaar.
En als je liever een mailtje stuurt, stuur die dan naar website@calumetphoto.nl.
Onze specialisten zitten van maandag t/m vrijdag van 9-17.30 uur en zaterdag van 10-17 uur voor je klaar.
Sensorreiniging
Als stof of andere partikels op je camerasensor landen, dan wordt de kwaliteit van al je beelden beschadigd en dat wil je natuurlijk niet. Daarom is het belangrijk dat je sensor regelmatig wordt nagekeken en gereinigd. We raden professionele fotografen aan hun sensor maandelijks te laten reinigen, hobbyfotografen iedere drie maanden.
Je kunt je sensor zowel in Amsterdam, Rotterdam als Antwerpen laten reinigen. Dit gebeurt door ons speciaal daarvoor opgeleid personeel. Normaal gezien kun je je camera de volgende dag weer ophalen zodat je niet te lang zonder zit. Als het niet te druk is in de winkel kun je je camera soms zelfs onmiddellijk weer meenemen.
We reinigen bijna alle camera's waarvan de spiegel kan opklappen en ook voor de reiniging van je systeemcamera kun je bij ons terecht.
Onze sensorreinigingsservice kost € 39,- (incl. btw).
Reparatieservice
Als een deel van je apparatuur defect is, onderhoud nodig heeft of moet worden aangepast, dan zorgt onze reparatieservice ervoor dat je het weer snel en klaar voor gebruik in je handen hebt. Calumet biedt je het volgende:
• Wij kiezen de beste werkplaats voor de reparatie van je camera, objectief, flitser, statief, enz.
• Wij onderhouden nauw contact met de werkplaatsen van toonaangevende merken zoals Nikon, Canon, enz.
• Wij hebben een eigen werkplaats voor producten van Bowens
• Je apparatuur wordt veilig en snel door ons verzonden
• Indien nodig leveren wij vervangende apparatuur, zodat je kunt blijven werken.
Afgifte bij een filiaal
Je kunt naar een van onze winkels gaan en daar je defecte apparatuur afgeven. Onze medewerkers zorgen dan voor de rest.
Inzending per post
Je kunt je defecte apparatuur ook per post naar ons opsturen. Hiervoor hebben wij een korte handleiding geschreven:
Vul het formulier in en beschrijf het defect zo nauwkeurig mogelijk. Hoe beter de beschrijving van het defect, des te sneller kan je reparatie worden uitgevoerd.
Je kunt op het reparatieformulier een kostenraming aanvragen. Houd er wel rekening mee dat als je de kostenraming afwijst er toch nog kosten ontstaan. Afhankelijk van de fabrikant zijn de kosten van een kostenraming zeer verschillend. Bij Nikon en Canon bedragen deze kosten € 85,- à € 90,- (incl. btw, excl. verzendkosten). Mocht je de kosten van een ander merk willen weten, neem dan contact op met een van onze medewerkers.
Stap 2: Stuur de defecte apparatuur op
Stuur de defecte apparatuur samen met het ingevulde reparatieformulier op naar:
Calumet Amsterdam
Reparatieservice
Keienbergweg 13
1101 EZ Amsterdam
of
Calumet Rotterdam
Reparatieservice
Gordelweg 156
3038 GE Rotterdam
Tip: stuur het pakket verzekerd en goed verpakt op. Zo weet je zeker dat je kostbare apparatuur onbeschadigd bij ons aankomt.
Stap 3: Eventuele afstemming over de kostenraming
Als je een kostenraming hebt aangevraagd, zullen wij de geschatte kosten en de volgende stappen met je bespreken. Wanneer je een gegrond beroep doet op de (wettelijke) garantie, dan komen de kosten voor reparatie uiteraard voor onze rekening.
Stap 4: Reparatie en terugzending
Na de reparatie wordt de apparatuur weer naar je teruggestuurd of kun je het in een van onze winkels afhalen. Natuurlijk ontvang je daarvan een berichtje van ons.
Als je niet met de kostenraming akkoord bent gegaan, zal de defecte apparatuur zonder reparatie worden teruggestuurd. Wij zijn echter wel genoodzaakt hiervoor kosten ter hoogte van € 85,- à € 90,- (incl. btw, excl. verzendkosten) in rekening te brengen.
De duur van de reparatie is afhankelijk van de fabrikant, de schade en het seizoen. Neem contact met ons op voor een schatting van de doorlooptijd van een reparatie.
Inruilen
Plan je een nieuwe aankoop en wil je tegelijkertijd van je oude apparatuur af? Dan bieden we je bij Calumet de mogelijkheid om je oude uitrusting bij ons in te ruilen. Vul daartoe eerst het inruilformulier in en stuur het naar ons op. Onze second hand specialisten bekijken het formulier en sturen je een aanbod terug. Ga je akkoord met ons aanbod? Stuur ons dan je equipment op of geef het af in een Calumet filiaal naar keuze. We bekijken je apparatuur dan grondig en vergoeden je het bedrag zo snel mogelijk. Is ons aanbod toch niet wat je ervan had gedacht? Dan bezorgen we je je apparatuur uiteraard zo snel mogelijk terug!
Als stof of andere partikels op je camerasensor landen, dan wordt de kwaliteit van al je beelden beschadigd en dat wil je natuurlijk niet. Daarom is het belangrijk dat je sensor regelmatig wordt nagekeken en gereinigd. We raden professionele fotografen aan hun sensor maandelijks te laten reinigen, hobbyfotografen iedere drie maanden.
Je kunt je sensor zowel in Amsterdam, Rotterdam als Antwerpen laten reinigen. Dit gebeurt door ons speciaal daarvoor opgeleid personeel. Normaal gezien kun je je camera de volgende dag weer ophalen zodat je niet te lang zonder zit. Als het niet te druk is in de winkel kun je je camera soms zelfs onmiddellijk weer meenemen.
We reinigen bijna alle camera's waarvan de spiegel kan opklappen en ook voor de reiniging van je systeemcamera kun je bij ons terecht.
Onze sensorreinigingsservice kost € 39,- (incl. btw).
Advies en service staan bij ons hoog in het vaandel en dus is het voor ons vanzelfsprekend om naast vele andere services ook een reparatieservice aan te bieden.
Als een deel van je apparatuur defect is, onderhoud nodig heeft of moet worden aangepast, dan zorgt onze reparatieservice ervoor dat je het weer snel en klaar voor gebruik in je handen hebt. Calumet biedt je het volgende:
• Wij kiezen de beste werkplaats voor de reparatie van je camera, objectief, flitser, statief, enz.
• Wij onderhouden nauw contact met de werkplaatsen van toonaangevende merken zoals Nikon, Canon, enz.
• Wij hebben een eigen werkplaats voor producten van Bowens
• Je apparatuur wordt veilig en snel door ons verzonden
• Indien nodig leveren wij vervangende apparatuur, zodat je kunt blijven werken.
Afgifte bij een filiaal
Je kunt naar een van onze winkels gaan en daar je defecte apparatuur afgeven. Onze medewerkers zorgen dan voor de rest.
Inzending per post
Je kunt je defecte apparatuur ook per post naar ons opsturen. Hiervoor hebben wij een korte handleiding geschreven:
Vul het formulier in en beschrijf het defect zo nauwkeurig mogelijk. Hoe beter de beschrijving van het defect, des te sneller kan je reparatie worden uitgevoerd.
Je kunt op het reparatieformulier een kostenraming aanvragen. Houd er wel rekening mee dat als je de kostenraming afwijst er toch nog kosten ontstaan. Afhankelijk van de fabrikant zijn de kosten van een kostenraming zeer verschillend. Bij Nikon en Canon bedragen deze kosten € 85,- à € 90,- (incl. btw, excl. verzendkosten). Mocht je de kosten van een ander merk willen weten, neem dan contact op met een van onze medewerkers.
Stap 2: Stuur de defecte apparatuur op
Stuur de defecte apparatuur samen met het ingevulde reparatieformulier op naar:
Calumet Amsterdam
Reparatieservice
Keienbergweg 13
1101 EZ Amsterdam
of
Calumet Rotterdam
Reparatieservice
Gordelweg 156
3038 GE Rotterdam
Tip: stuur het pakket verzekerd en goed verpakt op. Zo weet je zeker dat je kostbare apparatuur onbeschadigd bij ons aankomt.
Stap 3: Eventuele afstemming over de kostenraming
Als je een kostenraming hebt aangevraagd, zullen wij de geschatte kosten en de volgende stappen met je bespreken. Wanneer je een gegrond beroep doet op de (wettelijke) garantie, dan komen de kosten voor reparatie uiteraard voor onze rekening.
Stap 4: Reparatie en terugzending
Na de reparatie wordt de apparatuur weer naar je teruggestuurd of kun je het in een van onze winkels afhalen. Natuurlijk ontvang je daarvan een berichtje van ons.
Als je niet met de kostenraming akkoord bent gegaan, zal de defecte apparatuur zonder reparatie worden teruggestuurd. Wij zijn echter wel genoodzaakt hiervoor kosten ter hoogte van € 85,- à € 90,- (incl. btw, excl. verzendkosten) in rekening te brengen.
De duur van de reparatie is afhankelijk van de fabrikant, de schade en het seizoen. Neem contact met ons op voor een schatting van de doorlooptijd van een reparatie.
Plan je een nieuwe aankoop en wil je tegelijkertijd van je oude apparatuur af? Dan bieden we je bij Calumet de mogelijkheid om je oude uitrusting bij ons in te ruilen. Vul daartoe eerst het inruilformulier in en stuur het naar ons op. Onze second hand specialisten bekijken het formulier en sturen je een aanbod terug. Ga je akkoord met ons aanbod? Stuur ons dan je equipment op of geef het af in een Calumet filiaal naar keuze. We bekijken je apparatuur dan grondig en vergoeden je het bedrag zo snel mogelijk. Is ons aanbod toch niet wat je ervan had gedacht? Dan bezorgen we je je apparatuur uiteraard zo snel mogelijk terug!