Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Bij Calumet heb je twee mogelijkheden om in de webshop te bestellen: zonder account en met account.
Bestelling zonder account
1. Leg de gewenste producten in de winkelwagen.
2. Klik op "Afrekenen".
3. Voer de gegevens voor het factuuradres in en geef bij het verzendadres aan of je bestelling op je factuuradres, op een ander adres of bij een van onze winkels moet worden geleverd.
4. Mocht je een ander adres geselecteerd hebben, voer deze dan in de daarvoor bestemde velden in.
5. Klik op "Ga verder met afrekenen".
6. Kies een verzendwijze en klik weer op "Ga verder met afrekenen".
7. Kies een betaalwijze.
8. Klik weer op "Ga verder met afrekenen", controleer nog een keer of de bestelling juist is en vink aan dat je akkoord gaat met de Algemene Voorwaarden.
9. Met een klik op "Bestelling met betaalplicht" is je bestelling geplaatst.
Bestelling met account
Klanten die een account bij Calumet hebben, kunnen vóór de bestelling (via de optie "Inloggen" bovenaan de website) of tijdens het bestelproces inloggen.
1. Heb je alles wat je wilt bestellen in het winkelwagentje gelegd? Klik dan op "Afrekenen".
2. Mocht je tot nu toe niet op je account hebben ingelogd, dan kun je dat nu alsnog doen via de optie "Bestaande klant" aan de rechterkant van het scherm.
3. Klik op "Ga verder met afrekenen" en kies een verzendwijze.
4. Klik weer op "Ga verder met afrekenen" en kies een betaalwijze.
5. Klik weer op "Ga verder met afrekenen", controleer nog een keer of de bestelling juist is en vink aan dat je akkoord gaat met de Algemene Voorwaarden.
6. Met een klik op "Bestelling met betaalplicht" is je bestelling geplaatst.
Hoe werkt bestellen per internet?
Begin met winkelen
Net als in onze winkels is ons ruime assortiment fotografieproducten ook online beschikbaar. Voer het gewenste product in de zoekbalk in of zoek het in de betreffende productcategorie. Als je niet direct het gewenste product te zien krijgt, krijg je eerst een keuzelijst te zien. Door op een product te klikken, beland je op de productpagina. Hier vind je alle details over het gewenste product. Vervolgens kun je het geselecteerde product aan je winkelwagen toevoegen. Dit kun je doen door rechts bovenaan op de knop "In de winkelwagen" te klikken.
De winkelwagen
De winkelwagen van een webshop werkt net zoals een echte winkelwagen: je kunt producten toevoegen en ze daarna ook weer verwijderen. Klik rechtboven op het pictogram van een winkelwagen om een overzicht te krijgen van alle producten die in de winkelwagen zitten.
Als het gewenste product zich in de winkelwagen bevindt, kun je vervolgens meer producten bekijken en toevoegen. Als je dat doet, heeft dat geen gevolgen voor het eerste product dat je hebt toegevoegd: dat blijft in de winkelwagen. Naast het pictogram van de winkelwagen kun je zien hoeveel producten er in de winkelwagen zitten. Als je wilt betalen of wilt kijken welke producten zich in de winkelwagen bevinden, klik dan op het pictogram. Je krijgt dan alle producten te zien die je tot dan toe hebt toegevoegd. Via de link "Verwijder" kun je producten verwijderen. Ook heb je de mogelijkheid om nog meer producten toe te voegen door op de knop "Verder winkelen" te klikken.
Plaats de bestelling
Als je alle producten hebt toegevoegd en de bestelling wilt plaatsen, klik dan op de knop "Afrekenen". Daarna moet je een aantal stappen doorlopen.
Stap 1: hier worden je NAW-gegevens gevraagd, zodat we het product/de producten naar de juiste persoon en het juiste adres kunnen sturen. De velden die je verplicht moet invullen, zijn met een rood sterretje (*) gemarkeerd.
Stap 2: kies of je het product/de producten naar je toe wilt laten zenden of bij ons in de winkel wilt afhalen.
Stap 3: Selecteer de betalingsmethode. Calumet biedt verschillende betalingsmethoden aan: iDEAL, creditcard (VISA of Mastercard), PayPal, vooruitbetaling via overschrijving en financiering (vanaf € 500,-). Houd er rekening mee dat wij bij een vooruitbetaling via overschrijving het product/de producten pas versturen, nadat wij de betaling hebben ontvangen.
Bestelling controleren en laten verzenden
Nadat je alle gegevens hebt ingevoerd, krijg je nog een overzicht van je bestelling te zien. Hier kun je controleren of de gewenste producten in het overzicht zijn opgenomen, of het aantal producten klopt, of de prijzen kloppen, enz.
Als voorlaatste stap moet je akkoord gaan met onze Algemene Voorwaarden. Dit doe je door een vinkje in het daarvoor bestemde selectievakje te zetten. Zonder akkoord kan de bestelling niet worden afgerond. Informatie over het herroepingsrecht ontvang je na de aankoop per e-mail.
Tenslotte bestel je de producten door op de knop "Bestelling met betaalplicht" te klikken. Let op: zodra je op de knop klikt, wordt een geldig koopcontract gesloten. Na de aankoop sturen we je een e-mail om de bestelling te bevestigen en aanvullende e-mails over de verzendstatus van je bestelling, bijvoorbeeld als de producten ons magazijn hebben verlaten.
Ik heb een vraag over mijn bestelling.
Als je een vraag over je bestelling hebt, kun je via het e-mailadres website@calumetphoto.nl contact met ons opnemen.
Of bel ons vanuit Nederland op onze gratis hotline 0800-2258638 of vanuit het buitenland op +31-(0)20-5640700.
Onze specialisten zitten van maandag t/m vrijdag van 9-17.30 uur en zaterdag van 10-17 uur voor je klaar.
Hoe veilig is bestellen via internet?
Calumetphoto.nl is heel veilig, omdat je gegevens absoluut vertrouwelijk en veilig worden behandeld door Calumet. Je gegevens worden versleuteld vanaf onze website aan ons doorgegeven en kunnen niet van buitenaf worden bekeken.
In principe kan je bij het winkelen op internet nauwelijks iets gebeuren als je op de volgende dingen let:
1. HTTPS
Zorg ervoor dat de betreffende webshop beschikt over het beveiligde communicatieprotocol HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure), voordat je gevoelige gegevens, zoals bijvoorbeeld een creditcardnummer, verstuurt.
Calumet gebruikt HTTPS voor alle communicatie via internet, zodat alle gegevens versleuteld worden verzonden. In de praktijk betekent dit dat alle gegevens versleuteld van jou naar ons worden verzonden en niet kunnen worden bekeken.
2. Certificering
De betreffende webshop moet over een gecertificeerde, veilige gegevensoverdracht beschikken.
Het door Calumet gebruikte beveiligingsprotocol TLS (Transport Layer Security) voor een veilige gegevensoverdracht via internet is gecertificeerd door GeoTrust. Zo kun je er van op aan dat alle communicatie met onze website veilig is.
3. Omgaan met gevoelige gegevens
Vooral gevoelige gegevens, zoals bij de betaling per creditcard, moeten niet alleen veilig worden verzonden, maar ook worden opgeslagen volgens de strengste beveiligingsnormen.
Betalingsmethoden waarbij gevoelige gegevens moeten worden ingevoerd, laten wij rechtstreeks via de professionele betaalprovider Computop afhandelen om zo de strengste beveiligingsnormen voor jou en je gegevens te garanderen. Zo beland je na de keuze voor de betalingsmethoden creditcard, iDeal en PayPal direct bij Computop en keer je pas na de afhandeling van de betaling weer bij ons terug.
4. Thuiswinkel
Er zijn talloze referenties waarin je naar de betrouwbaarheid van een webshop kunt informeren.
Calumet voert het Certificaat Thuiswinkel Waarborg. Dit betekent dat Calumet Photographic B.V. is gecertificeerd door de Stichting Certificering Thuiswinkel Waarborg. De bij de certificering geconstateerde werkwijze en gehanteerde voorwaarden zijn in overeenstemming met Nederlandse wet- en regelgeving. De (her)certificering vindt jaarlijks plaats.
Het door Calumet gebruikte beveiligingsprotocol TLS (Transport Layer Security) voor een veilige gegevensoverdracht via internet is door GeoTrust gecertificeerd.
Maar wat is GeoTrust?
GeoTrust is een aanbieder van digitale certificaten. Om zo'n certificaat te krijgen, wordt de veiligheid van de website zeer uitgebreid gecontroleerd. Deze controles vinden regelmatig plaats.
Je kunt er dus zeker van zijn dat je communicatie met onze website veilig is.
Kan ik ook telefonisch bestellen?
Je kunt via onze gratis hotline 0800-2258638 je bestellingen plaatsen.
Hoe kan ik persoonlijk contact opnemen?
Voor persoonlijk contact kun je natuurlijk terecht in onze winkels in Amsterdam en Rotterdam. Onze verkopers beantwoorden graag al je vragen.
Of je kunt ons bellen op de gratis hotline 0800-2258638 of vanuit het buitenland op +31-(0)20-5640700.
Onze specialisten zitten van maandag t/m vrijdag van 9-17.30 uur en zaterdag van 10-17 uur voor je klaar.
Hoe kan ik mij registreren?
Om een account bij ons te registreren, moet je eerst rechtsboven op onze website op de link "Registreren" klikken en vervolgens het getoonde formulier invullen. Nadat je het formulier hebt ingevuld, dien je op de knop "Registreren" te klikken om de registratie af te ronden. Je krijgt nu een pagina met een bevestiging van je registratie te zien. Tevens ben je nu op je account ingelogd. Je ontvangt ter bevestiging van ons ook nog een e-mail op het aangegeven e-mailadres.
Hoe kan ik op mijn account inloggen?
Klik rechtsboven op onze website op de link "Inloggen" en voer het e-mailadres en wachtwoord in dat je bij de registratie hebt opgegeven. Klik op de knop "Inloggen". Nu ben je op je account ingelogd en kun je je instellingen bekijken en aanpassen of direct beginnen met het plaatsen van je bestelling.
Ik kan niet op mijn account inloggen. Wat nu?
Als je niet kunt inloggen, kan dat verschillende oorzaken hebben:
• Je hebt je nog niet bij ons geregistreerd en hebt tot nu toe als gast (dus zonder account) bij ons besteld
• Je hebt je met een ander e-mailadres bij ons geregistreerd
• Je wachtwoord is onjuist.
Heb je nog geen account bij ons? Registreer je dan via de link "Registreren" rechts bovenaan onze website.
Ben je vergeten met welk e-mailadres je je bij ons hebt geregistreerd? Kijk dan even of je nog een oude mail van ons hebt. Die zou moeten zijn gestuurd aan het e-mailadres waarmee je je bij ons hebt geregistreerd.
Ben je je wachtwoord vergeten? Klik dan op de link "Wachtwoord vergeten?" en vul je e-mailadres, voornaam en achternaam in. Vervolgens sturen wij een mail met daarin een link waarmee je een nieuw wachtwoord kunt invoeren.
Mocht je nog steeds niet kunnen inloggen, neem dan contact met ons op via de gratis hotline 0800-2258638 of stuur een mail naar website@calumetphoto.nl. Wij helpen je dan graag verder.
Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?
Log in op je account en kies voor "Opgeslagen adressen" > "Wijzig dit adres".
Hoe kan ik mijn account verwijderen?
Om je account te laten verwijderen, kun je een mail naar website@calumetphoto.nl sturen of ons op de gratis hotline 0800 225 86 38 bellen. De hotline is van maandag t/m vrijdag van 9-17.30 uur en op zaterdag van 10-17 uur bereikbaar.
Hoe kan ik een cadeaubon verzilveren?
Bij Calumet zijn er twee soorten cadeaubonnen: cadeaubonnen die je in een van onze filialen kunt gebruiken en cadeaubonnen die je in de webshop kunt verzilveren.
Een cadeaubon voor de webshop kun je op twee plekken verzilveren:
1. In de winkelwagen kun je de kortingscode in het daartoe bestemde veld "Kortingscode" invoeren. Nadat je op de knop "Verzenden" hebt geklikt, zul je zien dat het kortingsbedrag automatisch van het totaalbedrag wordt afgetrokken.
2. Verder heb je de mogelijkheid tijdens het bestelproces de kortingscode in te voeren. Bij de keuze van de betalingsmethode vind je onderaan een veld waar je de kortingscode kunt invoeren.
Als je een cadeaubon voor de webshop hebt ontvangen maar die liever in een filiaal zou willen verzilveren, is dat ook mogelijk. Neem gewoon je cadeaubon mee naar het filiaal en wij regelen het ter plekke. Andersom is het ook geen probleem een cadeaubon voor in de filialen in de webshop te verzilveren. Neem daartoe contact met ons op via onze hotline of schrijf een mail naar website@calumetphoto.nl.
Hoe kan ik een promotionele cadeaubon verzilveren?
Onze promotionele cadeaubonnen zijn bedoeld voor in de webshop, zolang niet duidelijk vermeld is dat ze ook voor in de filialen zijn bestemd.
Let er bij het gebruik van deze cadeaubonnen op of ze aan alle voorwaarden voldoen, zoals bijvoorbeeld een minimale bestelwaarde of een bepaalde geldigheidsduur.
Een promotionele cadeaubon kun je op twee plekken in de webshop verzilveren:
1. In de winkelwagen kun je de kortingscode in het daartoe bestemde veld "Kortingscode" invoeren. Nadat je op de knop "Verzenden" hebt geklikt, zul je zien dat het kortingsbedrag automatisch van het totaalbedrag wordt afgetrokken.
2. Verder heb je de mogelijkheid tijdens het bestelproces de kortingscode in te voeren. Bij de keuze van de betalingsmethode vind je onderaan een veld waar je de kortingscode kunt invoeren.
Waar en hoe kan ik een cadeaubon kopen?
Bij Calumet zijn er twee soorten cadeaubonnen: cadeaubonnen die je in een van onze filialen kunt gebruiken en cadeaubonnen die je in de webshop kunt verzilveren.
Je kunt ze net als elk ander product in een van onze winkels of in de webshop kopen.
Wat gebeurt er met mijn cadeaubon na een retourzending?
Bij Calumet kan een retourzending op twee manieren van invloed zijn op een cadeaubon:
1. Je hebt een cadeaubon gebruikt bij de aankoop van een product dat je ons retour hebt gezonden. In dat geval krijg je van ons een nieuwe cadeaubon. Neem daartoe contact met ons op via onze gratis hotline 0800 225 86 38 of stuur een mail naar website@calumetphoto.nl.
2. Je hebt een product gekocht waarbij we in het kader van een promotie een cadeaubon hebben meegegeven. Als je het betreffende product naar ons terugstuurt, verzoeken we je de cadeaubon mee te sturen.